Bijna een week

11 april 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ik zit hier morgen alweer een week. Wat heb ik al veel beleefd en gedaan! Sinds Zaterdag hebben we eindelijk de auto en zijn we meteen op pas gegaan. Zondag ben ik naar Bo-kaap geweest. Dat is een wijk met allemaal gekleurde huizen. Het weer was erg mooi en dus werd je helemaal vrolijk van de combinatie. Bo-kaap is heel toeristisch en dit merkte ik direct. Je zag iedereen met zijn of haar fotocamera lopen en de bewoners waren het inmiddels wel gewend. Na Bo-kaap ben ik naar een 'plaatselijke' markt geweest: Greenmarket Square. Ze hebben hier allemaal Afrikaanse spullen die zij verkopen. Van houten schaaltjes tot Afrikaanse trommels tot Houten dieren tot Afrikaanse kleding. Ik heb hier mijn onwijs grote Zuid-Afrikaanse vlag gescoord. Eindelijk! Die krijgt hier maar ook thuis in Nederland een mooi plekje. Je maakt heel veel vrienden op de markt, want zodra je wegloopt omdat het te duur is, roepen ze je terug met: 'O my best friend. Come back'. Haha! Je moet hier afdingen, want anders betaal je echt teveel. En jawel dat wordt een hobby! Toen ik bij een kraampje stond te kijken, hoorde ik in de buurt allemaal kinderen zingen. Ik liep gelijk weg om te kijken. Er waren jonge kinderen aan het zingen en dansen met blikjes frisdrank om de enkels. Ik kan hier uren naar kijken, want wauw wat is dit mooi! De kinderen zijn vrolijk en jong en oud doet mee. Na het marktje ben ik naar camps bay gegaan. Dit is aan de kust. Omdat het zo mooi weer was wilde we het water opzoeken en ik besloot daarom goed te kijken naar leuke plekken bij het water. Op mijn tomtom heb ik een plaatjes naast camps bay ingetikt en zijn we er heen gereden. We kwamen aan bij een natuurlijk 'zwembad'. Er was een stuk zee afgezet door een stenenrand, want je kan hier niet overal zwemmen ivm haaien. We hadden ons eigen prive baaitje en genoten van de mooie zee en de rotsen waar je op kon klimmen. Even later kwamen er wat Zuid-Afrikaanse kinderen aan. Ik voelde mij ineens wel heel blank in mijn bikini haha. De zee is hier wel een beetje koud. Ik ben er dus heel snel ingegaan voor verkoeling en gelijk er weer uit gegaan. Gister avond had ik bezoek van ons huisgenoot. Toen ik de badkamer in ging zag ik een enorme spin lopen. Ik ging dus gillend weg, want hij was echt groot. Binnen 2 seconden stond ik met drie andere huisgenoten op de gang en waren we de spin kwijt. Nou ik had liever die spin nog even in de gaten gehouden, want nu weten we niet waar hij is.. Vandaag is het plan voor alsnog om naar het zuiden van Zuid-Afrika te gaan. Ik wil daar Muizenberg (surfstrand met gekleurde strandhuisjes), pinguineiland en Cape the good hope gaan bekijken. Maar nu eerst heerlijk ontbijten in 23 graden zon om 09.15 uur!

1. Eric:
    11 april 2017
    Hoi Daphne, wauw wat heb je al veel gezien! De foto's en het filmpje waren heel mooi! Nog even genieten, over een weekje begint de stage!

Xx pappa
  2. Nicolet:
    11 april 2017
    Hoi lieve nicht...wat een avontuur! En van al die mooie dieren die in Zuid-Afrika rond lopen moest juist een spin je de kamer uitdagen..hihi je blijft een Hollandse gilboei hoor!
  3. Melissa:
    11 april 2017
    Leuk om je verhalen te lezen mop! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Zorg je er wel voor dat het huis spin-vrij is als ik kom Hahha! Xx
  4. Opa en oma:
    12 april 2017
    Wij genieten met je mee, geweldig prachtige bezienswaardigheden een aantal komen ons bekend voor genieten genieten maar doe voorzichtig