Op de helft

6 juni 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

Morgen zit ik alweer op de helft van mijn ongelofelijk mooie stage/reis. Een mooie ervaring rijker, met lieve mensen die ik heb ontmoet en de mooie omgeving waar ik al twee en een halve maand mag wonen. Ik besef me nu heel goed dat ik hier al twee en een halve maand zit en echt iedere dag geniet van de omgeving en de mensen. Maar wat gaat de tijd snel en als je het aan mij vraagt te snel! Ik geniet iedere dag dat ik hier mag zijn en nog kan zijn.

Papa en mama zijn gister vertrokken en mijn zus was vorige week maandag vertrokken. Na twee maanden mocht ik ze eindelijk vrijdag 26 mei weer knuffelen. Een gevoel wat niet te beschrijven was. Wat is het toch fijn om weer even met zijn vieren te zijn en zoveel te lachen met elkaar. We hebben mijn verjaardag nog een keer gevierd en wat ben ik verwend! Ze hadden ook wat lekkere dingen uit Nederland meegenomen zoals kaas en hagelslag, want wat mis ik dat! Hagelslag kost hier minimaal 7 euro en een lekker stuk 'normale' kaas kennen ze hier niet.

Ik heb mijn zus de eerste avond gelijk mee genomen naar de wel bekende club 169. Ik vond het super tof om mijn familie het mooie Kaapstad te mogen laten zien. Mijn zus was hier vier dagen en hebben dus veel gedaan. Zondags hebben we een Township tour gedaan. Wat is dit indrukwekkend en toch nog steeds zo schokkend. Ik rijd iedere dag langs Township, geef kinderen les die daar leven. Toch zie ik naast de schokkende beelden ook het positieve ervan in. Wat zijn die mensen mooi! In de township tour waar wij zijn geweest, hadden ze hun eigen kroeg waar ze ook zelf bier brouwden. Het was niet heel lekker, maar wel super leuk om bij de locale mensen te mogen proeven. De rest van de week ben ik met mijn ouders op stap gegaan en hebben wij aan de zuidelijke kust de eerste walvis mogen spotten. Wat is dit gaaf zeg! Als ik geluk heb ga ik ze komende tijd nog vaker spotten en ik ga hier ook zeker naar zoeken. Afgelopen weekend zijn we naar Stellenbosch gegaan waar we zondag een fietstocht hadden. Onze eerste wijnproeverij was om 11 uur in de ochtend. Dit was wel even heftig haha. Na twee wijnproeverijen en een heerlijke lunch, waren we ook voor de rest van de dag even verzadigd. We hebben in de avond nog even een drankje gedaan in het dorp van Stellenbosch, want dit was onze laatste avond.

Het is toch ook wel weer super leuk om lekker met mijn huisgenoten te kletsen en te lachen, thuis komen na een dag en elkaars dagen door bespreken en samen elkaar opfokken door de weersvoorspellingen.

Vandaag moest ik weer kwart over 6 op om na een week vakantie aan de slag te gaan op stage. Het was heel leuk om er weer te zijn en de lach van de kinderen te zien. De kinderen die op je af komen rennen en je knuffelen, dat is waar ik het voor doe! De planning was om morgen ook stage te lopen, maar er is vanaf vanavond een hele erge storm op komst met wind van 110 km/u. Dat betekent dat de scholen dicht zijn en wij binnen moeten blijven. Hmm ik woon in een studentenhuis met 15 mensen en we hebben een keuken waar net 1 tafel voor vier personen in kan. Maar we zijn creatief en verzinnen er dus wel iets voor! Papa heeft zijn camera bij mij gelaten zodat ik mooie foto's kan maken hier en ik hoop dat ik misschien vanavond of morgen nog een aantal mooie kan schieten.

Aanstaande vrijdag ga ik samen met een vriendin naar een weeshuis hier in de buurt. We mogen daar ons steentje bijdrage en een kijkje nemen bij de kinderen. Ik heb er heel veel zin in!

1. Eric:
    Hoi Daphne,

Wij vonden het ook super om je weer te zien en samen met jou Kaapstad te beleven. Wat een mooie stad, waar ook veel te beleven is. Nog heel veel plezier daar!

Xx pappa
  2. Opa en oma:
    7 juni 2017
    Daphne, dit was weer prachtig om te lezen. Wij hopen dat de storm is meegevallen. Nog een hele fijne tijd en geniet ervan. Liefs Opa en Oma
  3. Nicolet:
    7 juni 2017
    Wat een bijzondere belevenissen allemaal!
  4. Bianca:
    8 juni 2017
    wauw wat was het leuk om je weer te zien Ik zie dat je geniet van het land, de mensen en je super leuke huisgenoten; zo'n mooie tijd! Het was natuurlijk heel bijzonder dat we een lang weekend met z'n viertjes hebben kunnen doorbrengen; geweldig:)

dikke kus mama