5 weken

8 mei 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Ik zit alweer 5 weken in het O zo mooie Kaapstad. Iedere dag geniet ik weer en gek genoeg lijkt het nog steeds een droom. Ik blijf nieuwe mensen ontmoeten en zie steeds weer andere omgevingen.

Na een wat hectisch weekend waarin er veel is gebeurd en je je ook bewust wordt van de minder leuke dingen, ben ik vandaag weer fris en fruitig begonnen aan mijn vierde week stage. Iedere maandag beginnen de kinderen in een hele grote hal waar de kinderen die deze week jarig zijn naar voren mogen komen. Er wordt gezongen voor deze kinderen en achteraf krijgen ze een traktatie. Wat mij nog steeds zo inspireert en waar ik echt kippenvel van krijg, is als de hele school het schoollied en het Zuid-Afrikaanse volkslied zingt. Het lukt mij helaas nog niet om mee te zingen haha, maar ik geniet er van om naar te kijken. Het begint steeds meer te wennen en ik ga steeds meer de positieve kanten ervan inzien.

Zaterdag 29 april was een hele warme dag. Het was 33 graden en daarom besloot ik samen met een vriendin naar sea point pool te gaan. Dat zijn zwembaden aan de zee. Het water was hier rond de 18 a 20 graden en daarom super lekker. De zee is hier te koud en daarom was dit een goede oplossing. Het leuke is dat je zelf je eten en drinken mee mag nemen. We hebben deze dag dus ook gepicknickt.

Donderdag 27 april was hier ook Koningsdag. Samen met twee huisgenoten ben ik naar een Hollands feest geweest in Houtbay. Daar hadden ze ook poffertjes en bitterbalen. Dit konden we natuurlijk niet laten staan! In plaats van Koningsnacht, ben ik samen met mijn huisgenoot naar onze eigen verzonnen afterparty gegaan haha. Dit was gewoon in een club, maar vrijdag 28 april was iedereen vrij. De club was daarom open en druk. Dit was overigens een hele leuke en gezellige avond!

Afgelopen dinsdag ben ik samen met een vriendin naar Signal Hill geweest. We hebben lekker op de berg gegeten en gedronken en onderwijl genoten van de onwijs mooie zonsondergang. Alleen de route er naar toe is al erg mooi, maar toen we eenmaal aankwamen geloofde ik mijn ogen niet. De zon gaat hier snel onder, wat mij betreft te snel. Het is echt de Afrikaanse zon die je onder ziet gaan. In één woord: GEWELDIG!

Afgelopen donderdag was first thursday. Iedereen feest dan in de kroegen en gaan daarna door naar een club. Voor ons het wel bekende 169 waar we altijd heen gaan. Super leuke sfeer en leuke mensen. Ik dacht altijd o gewoon een leuk feestje, maar op donderdag schijnen de musea langer open te zijn, maarja daar gaan wij niet heen op donderdagavond en dus hebben ze er ook een feest van gemaakt. Wel één keer in de maand hoor haha!

Morgen ben ik jarig en word ik 21 jaar. Gek om niet bij mijn familie thuis te zijn en dat moment begin ik nu ook wel te beseffen. Gelukkig heb ik hier hele lieve mensen om mij heen en ga ik 's avonds ook lekker uiteten en vier ik vrijdag mijn verjaardag met al mijn 15 huisgenoten. Het komt dus zeker weten goed!

De weken gaan snel. Ik heb het gevoel dat ik hier al veel langer dan vijf weken zit en ben daarom zo blij dat ik nog ruim drie maanden heb om van dit land en de mensen hier te genieten.

1. Opa en oma:
    8 mei 2017
    Dit is weer fantastisch om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Geweldig.
    Voor morgen vast gefeliciteerd en maak er met elkaar iets gezelligs van.
    Als het lukt kunnen wij morgen wel Skypen,wij horen wel hoelaat het kan.
    Veel liefs Opa en Oma
  2. Tante Von:
    8 mei 2017
    Heerlijk weer van alles over jouw Afrika te lezen. Geniet ervan meis. Een dikke kus
  3. Eric:
    8 mei 2017
    Hoi grote kleine meid van me!

Wat een leuke ervaringen en mooi om te zien dat je je snel thuisvoelt. We gaan morgen heel vroeg FaceTimen om je verjaardag een beetje te vieren en doen het dan over een paar weken dik over!

Xx pappa
  4. Bianca:
    8 mei 2017
    he mop, wat een geweldige ervaring he! Ik lees en zie dat je super geniet, heerlijk!
    Inderdaad best raar dat je niet thuis bent op je 21e verjaardag maar over ruim twee weken proosten we samen met je , dikke kus