Dag 2/3

8 april 2017 - Groenpunt, Zuid-Afrika

De derde dag is alweer voorbij en wat ging het snel. Donderdag heb ik de hele dag thuis gewacht op mijn koffer. Helaas konden we nergens heen, maar met de zon erbij was het geen straf. We hebben in de ochtend toch maar voor de zekerheid gebeld naar het vliegveld in Kaapstad of zij wisten hoe laat de koffers zouden komen. Een vriendelijke man zei dat ze rond 1 uur gebracht zouden worden. Maarja Zuid-Afrika zou geen Afrika zijn als ze ook echt om 1 uur kwamen. Hakuna Matata. Ja hoor om 4 uur liep ik vanuit de tuin naar voren om naar mijn kamer te gaan. Dit moet via een grote trap aan de voorkant van het huis, want ze hebben geen trap binnen. Ineens zag ik een busje met ' the bag man' erop staan. Ik begon heel hard te gillen en ging heel snel mijn vriendin halen. Toen de man vroeg of de koffers van ons waren, vlogen we hem bijna om de nek. Haha alsof ons leven er om af hing. Uiteindelijk ben ik lekker op mijn gemakje mijn spullen gaan uitpakken en alle leuke foto's en spullen die ik had gekregen gaan ophangen (zie foto's voor resultaat :) ). Om het helemaal goed te maken, ben ik gaan douche en heb ik mij opgefrist. Dit was zo lekker haha. Maar Zuid-Afrika heeft een tekort aan water en daarom mogen we maar +- 1 minuut douchen. Achja dat is dan maar zo. Beter dan niet :) Ook de wasmachine is afgesloten, dus als we was hebben moeten we met onze wasmand naar een lokale wasserette lopen om daar te wassen en in de hoop dat je alles weer terug hebt als je terug komt. Het wordt een soort uitje voor ons haha! Ik was blij dat ik mijn kleren had, want donderdag avond zijn we gaan stappen. Hier hebben ze 'first thursday'. Dan zijn er in allerlei kroegen feesten. Dat was heel erg leuk. Omdat je savonds niet over straat kan lopen, hebben we de ubber gepakt. Dat is een betrouwbare taxi die je voor de deur komt ophalen en voor de deur weer afzet. Hier is dat erg goedkoop, want voor 4 personen betaalde we +- 3 euro. Eenmaal in de auto legde onze chauffeur uit waarom je niet over straat kan lopen. Hij deed van te voren alle deuren al op slot, omdat er bedelaars op straat lopen en alles proberen om aan geld te komen. We zagen twee blanken vrouwen lopen (heel stom van ze) en de bedelaar ging hen achterna. Eenmaal bij de kroeg/club werden we voor de deur afgezet en zag je heel veel bewakers wat wel een fijn idee gaf. Ze lopen hier heel erg achter met de muziek, want onze top 40 in 2015 wordt nu hier gedraaid. Het wordt wel leuker gemaakt omdat naast de dj ook lokale bevolking op instrumenten meespeelt zoals djembee's. Gister (woensdag) waren er protesten in Kaapstad. Heel veel mensen gingen de straat op om te protesteren. Wij werden gewaarschuwd en geadviseerd om binnen te blijven. Nou dan nog maar een dagje in de lekkere tuin. Met zijn alle hebben we lekker genoten van de zon en veel gekletst. Dat moet wel lukken met 14 meiden haha! Savonds hadden we een verjaardag van een huisgenoot en dat was zeker geslaagd! Gezellig met zijn alle in de tuin, veel muziek en veel gelachen! Vandaag krijgen we eindelijke de auto. Deze zouden we eigenlijk woensdag al krijgen, maar hij stond nog bij de apk etc. Ook weer zo iets Afrikaans. Want waarom zouden we haasten haha. Het geluk hebben we wel dat de auto gebracht wordt :)! Vandaag ga ik samen met mijn vriendin er dus even lekker uit en alvast wat dingen bekijken. Ik ga nu naar beneden om te ontbijten en te kijken wat we allemaal kunnen gaan doen. Dat moet goed komen, want wat is hier veel te doen! We krijgen heel veel tips van huisgenoten die hier al een tijdje zitten. Altijd handig :)

1. Eric:
    8 april 2017
    Hoi Daphne, Hakuna Matata, wat zal jij relaxed thuis komen, haha. Leuke foto's en wat al een avontuur in zo'n korte tijd! Nog een weekje en dan ga je toch beginnen met je stage? Nu nog even lekker sightseeing doen met de auto. Ik ben benieuwd hoe het je bevalt om de verkeerde kant te rijden, haha.

Xx pappa
  2. Tante Olga & oom Dirk:
    Leuk geschreven! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. ☺️☺️
  3. Nicolet:
    8 april 2017
    Haha fijn hoor je eigen kleren en spulletjes weer te hebben! Laat je maar lekker brengen met die taxi's...kun je ook nog borreltje drinken...
  4. Opa en oma:
    Geweldig genieten ervan
  5. Bianca:
    9 april 2017
    he mop, wat een leuke tijd heb je daar nu al terwijl je er maar pas bent! Ook de omgeving ziet er mooi uit; geniet er maar lekker van, xx
  6. Nicole:
    9 april 2017
    Hai Daphne, genoeg te beleven lees ik zo en je bent er nog maar 3 dagen! Dat beloofd voor ons een hoop leesplezier, want je zit midden in een groot avontuur! Lekker genieten meis! Dikke